02/10/2017 Εγκαινιάστηκε η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Επί τέλους μετά από 10 χρόνια κατασκευής δόθηκε στην κυκλοφορία ολόκληρη η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ. Την 05.09.2017 έγιναν τα εγκαίνια στα Ιωάννινα από τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα. ‘Όμως η σύνδεσή της με τα χωριά μας (Ξηροβουνίου & Τζουμέρκων) παρέμεινε κουτσουρεμένη και ανεπαρκής.
Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ δεν κατασκευάστηκε για να συνδέει μόνο το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, αλλά να εξυπηρετεί τις προσβάσεις προς και από αυτή όλων των ενδιάμεσων πόλεων, χωριών & οικισμών μέσω κατασκευής πλήρων ανισόπεδων κόμβων σε λογικές μεταξύ των αποστάσεις.
Η αρχική μελέτη της ΙΟΝΙΑΣ ΟΣΟΥ με βάση την οποία υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης, για το τμήμα της που διανύει τα όρια του νομού ΑΡΤΑΣ (συνολ. μήκους 35 km) προέβλεπε μόνο δύο Ανισ. κόμβους : ο 1ος στην περιοχή Αγ. Δημητρίου και ο 2ος στην περιοχή της Καμπής – Φιλιαπιάδας.
Μετά από αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του Μελετητή Γιώργου Αντωνίου έγινε τροποποίηση της μελέτης, και προστέθηκαν στη Σύμβαση δύο ακόμη κουτσουρεμένοι (αφού εξυπηρετούν μόνο τις κινήσεις προς και από Αντίρριο) ανισόπεδοι ημικόμβοι. Ένας στο Κομπότι στα όρια νομού ΑΡΤΑΣ – Αιτωλοακαρνανίας και ο δεύτερος έξω από τον Αμμότοπο. Αυτή η μεσοβέζικη σύνδεση μέσω ημικόμβων αποτελεί Ελληνική Πατέντα!! Πουθενά στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς δεν γίνεται κάτι ανάλογο. Δεν είναι δυνατόν να βγαίνει κάποιος ερχόμενος από Αντίρριο, στο κόμβο Κομποτίου για μια Στάση στο ΜΕΝΙΔΙ και μετά να μην μπορεί να έχει πρόσβαση στην ΙΟΝΙΑ οδό για να συνεχίσει την πορεία του προς ΑΡΤΑ-ΓΙΑΝΝΕΝΑ, αλλά να είναι υποχρεωμένος ν’ ακολουθήσει την παλιά Εθνική οδό προς ΑΡΤΑ.
Όπως απαράδεκτος και ανεπαρκής κρίνεται ο ημικόμβος στον Αμμότοπο που εξυπηρετεί μόνο τις κινήσεις προς και από Αντίρριο χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να εξυπηρετούνται και οι κινήσεις προς και από Ιωάννινα. Έτσι οι χρήστες 60 και πλέον ορεινών χωριών του Ξηροβουνίου και Τζουμέρκων είναι υποχρεωμένοι να ταλαιπωρούνται κάνοντας χρήση του «κατσικόδρομου» Αμμοτόπου - Γοργόμυλου 10 περίπου χιλιομέτρων προκειμένου να έχουν πρόσβαση στην ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ και μέσω αυτής προς και από ΙΩΑΝΝΙΝΑ!!!
Αλλά και αυτή η σύνδεση της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ στον ημικόμβο Αμμοτόπου για τις κινήσεις προς και από Αντίρριο σήμερα γίνεται υποχρεωτικά μέσα από τον οικιστικό ιστό του Αμμοτόπου με ότι αυτό συνεπάγεται (ηχοατμοσφαιρική ρύπανση, πιθανότητα ατυχημάτων κλπ). Τουλάχιστον ο Αντι/ρχης κ. Β. Ψαθάς έκανε μια αρχή υπογράφοντας μια μικρή Σύμβαση με την εταιρεία ΠΛΑΝΗΤΙΚΗ Α.Ε. για τη δημιουργία Τοπογρ. υποβάθρων που θα χρησιμοποιηθούν για τα μελέτη παράκαμψης 2,5km του Αμμοτόπου.
Για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να σημειώσουμε ότι όταν έγινε η παράκαμψη ΑΡΤΑΣ δεν είχε ακόμη, ούτε καν προγραμματισθεί η κατασκευή της Γέφυρας Τζαρή που συνέδεσε όλα σχεδόν τα χωριά των Κεντρικών Τζουμέρκων με αυτά του Ξηροβουνίου και την Επαρχ. Οδό ΑΡΤΑΣ- ΡΟΔΑΥΓΗΣ –ΠΛΑΚΑΣ. Όλα αυτά τα χωριά μέχρι τότε εξυπηρετούντο από την Εθν. οδό ΑΡΤΑΣ- ΤΡΙΚΑΛΩΝ και στην συνέχεια από τις επαρχιακές οδούς προς ΡΑΜΙΑ κλπ. Έτσι ο Ανισόπεδος Κόμβος Αγ. Δημητρίου ήταν κατεξοχήν επιβεβλημένος.
Σήμερα όμως είναι απαραίτητος ένας ημικόμβος στη Γραμμενίτσα στη διασταύρωση της ΙΟΝΙΑΣ Οδού με την Επαρχιακή ΑΡΤΑΣ - ΡΟΔΑΥΓΗΣ τουλάχιστον για τις κινήσεις προς και από ΑΝΤΙΡΡΙΟ, αφού οι άλλες δύο προς και από Ιωάννινα στη θέση αυτή είναι αδύνατες λόγω Αρχαιολογίας. Οι μετακινήσεις των ορεινών χωριών Ξηροβουνίου και Τζουμέρκων μετά την κατασκευή της Γέφυρας Τζαρή γίνονται πλέον κυρίως από αυτή την επαρχ. οδό. Αν λάβουμε ως πραγματοποιήσιμες τις δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υποδομών Μεταφορών ότι μέχρι τον Αύγουστο 2018 όλα τα διόδια θα γίνουν ηλεκτρονικά, δεν θα είναι πρόβλημα για τον παραχωρησιούχο η συμπλήρωση του ημικόμβου Αμμοτόπου σε πλήρη (κατασκευαστικά είναι εφικτός χωρίς πρόσθετη γέφυρα), αφού τα διόδια ως ψηφιακά θα είναι και αναλογικά (χρέωση ανάλογη με το διανυόμενο μήκος)
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι κινήσεις στον κόμβο Αμμοτόπου προς και από Ιωάννινα (Νοσοκομεία, Παν/μια κλπ) είναι οι πλέον αναγκαίες για τα χωριά Ξηροβουνίου και Τζουμέρκων αφού οι άλλες δύο προς και από ΑΝΤΙΡΡΙΟ μπορούν να εξυπηρετηθούν και από τον πλήρη ανισόπεδο κόμβο ΑΡΤΑΣ (στον Αγ. Δημήτριο).
Πρόταση του « Αράχθου» είναι όλοι μαζί οι αρμόδιοι φορείς του νομού ΑΡΤΑΣ όπως
· Υπουργοί & Βουλευτές του νομού μας
· Αντ/ρχης ΑΡΤΑΣ
· Δήμοι ΑΡΤΑΣ & Κεντρ. Τζουμέρκων
· Πολιτιστικοί Σύλλογοι κλπ
να ζητήσουν (ακόμη και να απαιτήσουν) από την Πολιτεία (Υπουργείο υποδομών, Περ. Ηπείρου κλπ) τη συμπλήρωση των έργων συνδέσεων της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (πλήρεις ανισ. κόμβοι, παρακάμψεις κλπ) αφού έρθει σε συμφωνία με την Κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. πριν αυτή απομακρύνει από την περιοχή μας τα εργοτάξια και συνεργεία της.
Οι μελετητικές εταιρείες του συντοπίτη μας Γιώργου Αντωνίου: ΠΛΑΝΗΤΙΚΗ Α.Ε. & ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Α.Ε., που συμμετείχαν στις μελέτες της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου για την υλοποίηση των παραπάνω έργων._
ΤΕΧΝΙΚΉ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΡΓ. ΔΗΜ. ΕΡΓΩΝ.