Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014 17:23

Ιανουάριος 2014

Σχόλιο Σύνταξης :

 

« Ο προβληματισμός που εκφράζει ο κ. Κίτσος (Πρόεδρος της Κοινότητας Ροδαυγής) στην παρακάτω επιστολή είναι εύλογος και εκφράζει πολλούς κατοίκους και από τα χωριά του Κεντρικού. Οι προτάσεις του για την εκδήλωση των Θεοφανείων στην γέφυρα Τζαρή είναι στην σωστή κατεύθυνση και αν υιοθετηθούν από τους διοργανωτές και περισσότεροι κάτοικοι θα συμμετέχουν στην εκδήλωση αλλά και μεγαλύτερη δημοσιότητα θα έχει αυτή, με δεδομένο την μοναδικότητα της τοποθεσίας δίπλα στον Άραχθο. »

 

Η Γέφυρα Τζαρή που ενώνει και ο Αγιασμός των Υδάτων!!

 

Αγαπητοί διοργανωτές της θρησκευτικής εκδήλωσης «Αγιασμός των υδάτων στην Γέφυρα Τζαρή», θα ήθελα να εκφράσω δημόσια πλέον τον προβληματισμό μου (για τον παραπάνω αγιασμό), ο οποίος είναι και της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων των Χωριών Πιστιανών, Ροδαυγής , Σκούπας και μάλλον Βαθυκάμπου, Κρυονερίου και Φτέρης αν κρίνουμε και από την λιγοστή προσέλευση των κατοίκων. Είχε προηγηθεί άρθρο του Προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδαυγής «Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ» τον περασμένο Μάρτιο στην Εφημερίδα της αδελφότητας Ροδαυγής http://rodavgi.com/Newspaper/Rodavgi130.pdf με τίτλο «ο αγιασμός των υδάτων στη Γέφυρα Τζαρή και η σημασία της» όπου είχε αναλύσει πληρέστατα το ξεκίνημα του εορτασμού των Θεοφανείων. Ταυτόχρονα κατέγραψε και τον προβληματισμό του για τον τρόπο, που σήμερα γίνεται ο αγιασμός των υδάτων.

 

Οι διοργανωτές δεν έλαβαν ΚΑΘΟΛΟΥ υπόψη αυτό το άρθρο, μάλιστα δεν θεώρησαν σωστό και αναγκαίο καν να το συζητήσουν (εκτός και αν δεν το γνώριζαν) .

 

Και φθάνουμε στην φετινή εκδήλωση που δεν διέφερε σε τίποτα με την περυσινή. Ένας Ιερέας παρών μόνο, την στιγμή που υπάρχουν και ιερουργούν στα παραπάνω χωριά τουλάχιστον τέσσερις. Απόντες οι Ιεροψάλτες και είναι αρκετοί. Το κυριότερο η μη προσέλευση των κατοίκων, την οποία κανένα μέσο επικοινωνίας δεν αναφέρει και δεν σχολιάζει. Οι λόγοι που δεν έρχονται; Την θεωρούν πανηγύρι και μάλλον σωστά την θεωρούν. . την θεωρούν πολιτική συγκέντρωση-διαμαρτυρία και σωστά την θεωρούν..και για άλλους λόγους, που παντού συζητιούνται, δεν γράφονται όμως, αλλά και για αυτούς δίκιο έχουν..

Ποιοι συμμετέχουν; Αυτοί που δεν πρέπει να λείπουν. Όλοι οι θεσμικοί , οι υποψήφιοι θεσμικοί και ελάχιστοι κάτοικοι , που ελπίζουν ή τους λέμε ότι φέτος κάτι θα αλλάξει.

 

Τι συναντάμε; Με το που φθάνουμε για τον αγιασμό των υδάτων ( ώρα11.45 αφού στις 12.00 είναι προγραμματισμένη η εκδήλωση), δημοτικά τραγούδια σε μεγάλη ένταση, διάθεση τσίπουρου και τσιπουρομεζέδων (όλοι με ένα ποτηράκι στο χέρι), αναμονή για άφιξη των επισήμων και.. συγνώμη για την καθυστέρηση. Όταν καταφθάσουν και οι τελευταίοι επίσημοι (πάντα με μεγάλη καθυστέρηση γιατί οι κατά τόπους αγιασμοί γίνονται στην ώρα τους…) γίνεται και στην Γέφυρα Τζαρή ο αγιασμός των υδάτων και στην συνέχεια αρχίζουν οι ομιλίες. Μετά συνεχίζεται η διασκέδαση, η οποία προκαλεί αυτούς τους καιρούς , άδικα κατά την γνώμη μου, αλλά δυστυχώς προκαλεί.

 

Κύριοι διοργανωτές. Αυτό που περιέγραψα και γίνεται δεν είναι Θρησκευτική εκδήλωση. Δεν είναι αγιασμός των υδάτων. Είναι πανηγύρι, είναι πολιτική εκδήλωση, είναι πολιτική διαμαρτυρία. Ας ρίξουμε μια ματιά πως αγιάζονται τα ύδατα στην Άρτα, στα Ιωάννινα, στην Πρέβεζα, παντού…

 

ΠΡΟΤΑΣΗ.

α. Οι συνδιοργανωτές να συνδιασκέπτονται, να συναποφασίζουν (μη εξαιρουμένων όλων των Ιερέων γιατί αυτοί έχουν τον Θρησκευτικό άρα τον πρώτο λόγο), και να αποστέλνουν την πρόσκληση ή την ενημέρωση στα μέσα ενημέρωσης αλλά και στα Χωριά..

β. Η ώρα έναρξης της τελετής να εξυπηρετεί τους κατοίκους. Η ώρα 11.30 είναι κατά την γνώμη μου η πιο ενδεδειγμένη και να τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια.

γ. Τροπάρια και ύμνοι των Θεοφανείων αντί Δημοτικών τραγουδιών πριν την τελετή.

δ. Ακολουθία αγιασμoύ των υδάτων με κάθε επισημότητα, λαμπρότητα και σύμφωνα με τα ισχύοντα.

ε. Θα μπορούσε στην συνέχεια να υπάρχει το τσίπουρο και ο τσιπουρομεζές για όλους, σε διπλανό χώρο κάτι για το οποίο και τσίπουρο θα διαθέσουμε (όπως διαθέτουμε και τώρα) και μεζέδες και θα βοηθούν όλοι με πρώτες τις Γυναίκες του Συλλόγου Γυναικών Ροδαυγής.(Καθαρά υποχρέωση των Συλλόγων).

στ. Συνεντεύξεις και ευχές των επισήμων με δεδομένη την παρουσία δημοσιογράφων, κατά την άφιξη τους ή με το τέλος της εκδήλωσης.

Πιστεύω ότι με τον τρόπο που γίνεται ο αγιασμός των υδάτων σήμερα, ΑΔΙΚΕΙΤΑΙ η ψυχή της εκδήλωσης, ο εμπνευστής της αλλά και ο αγωνιστής της αποφυγής δημιουργίας φράγματος. Αν δε προκύψει ξανά θέμα με φράγμα εδώ είμαστε να αγωνιστούμε, όσοι δεν το θέλουμε.

Ας το συζητήσουμε…

Ροδαυγή 08 Ιανουαρίου 2014

Με εκτίμηση

 

Θεοφάνης Κίτσος Πρόεδρος ΤΚ Ροδαυγής