Απρίλιος 2015
Για τα Θεοφάνεια στη Γέφυρα Τζαρή-Η απάντηση στους επικριτές της εκδήλωσης
Στο φύλλο 185 του Αράχθου είχαμε φιλοξενήσει επιστολή του κ. Κίτσου, προέδρου της Κοινότητας Ροδαυγή όπου τοποθετήθηκε ενάντια σε κάποια κακώς κείμενα της διοργάνωσης του Αγιασμού των Υδάτων στη γέφυρα Τζαρή αλλά και προχώρησε σε κάποιες προτάσεις προς τον διοργανωτή κ. Αντώνη Κοντό. Παρ’όλο που δεν μας αρέσει η αντιπαράθεση ατόμων μέσω της εφημερίδας μας αναγνωρίζουμε ότι ο κ. Κοντός δικαιούται να εκφράσει την άποψή του μέσα από την επιστολή που μας έστειλε και σας παραθέτουμε αυτούσια. Ως σύνταξη θα θέλαμε να σχολιάσουμε ότι και οι 2 πλευρές έχουνε λογικά επιχειρήματα και το μόνο που χρειάζεται είναι διάλογος με ανοικτό μυαλό και στόχο πάντα την καλύτερη διοργάνωση της όμορφης αυτής ημέρας και την ικανοποίηση των κατοίκων. Το σίγουρο είναι ότι χρειάζονται κάποιες κινήσεις βελτιστοποίησης όσο και ανανέωσης της διοργάνωσης καθώς ακούμε όλο και περισσότερα αρνητικά σχόλια από τους κατοίκους ιδιαίτερα για τις καθυστερήσεις στο πρόγραμμα. Από την άλλη μεριά αναγνωρίζουμε τον κόπο και τις δυσκολίες οργάνωσης μιας μεγάλης εκδήλωσης.
Θα ήθελα ως πρόεδρος της Ένωσης των Συλλόγων και Αδελφοτήτων, που είναι ο βασικός διοργανωτής της εκδήλωσης του Αγιασμού των υδάτων στην γέφυρα Τζαρή , να απαντήσω σε αυτούς (ευτυχώς ελάχιστους) που μας κατηγορούν επειδή δίνουμε στον κόσμο να πίνει ένα τσίπουρο ή ένα χυμό, πριν αρχίσει η εκδήλωση του αγιασμού των υδάτων.
Τους απαντάω λοιπόν ρωτώντας: Είναι κακό που το καλοκαίρι , παραμονή της Αγ. Παρασκευής, πίνουμε τσίπουρα και μπύρες στην πλατεία της Ροδαυγής και μετά παίρνουμε την εικόνα της Αγ. Παρασκευής και κάνουμε λιτανεία μέχρι το Κακολάγκαδο;
Σίγουρα δεν είναι κακό!!!
Γιατί λοιπόν να είναι κακό όταν στη γέφυρα Τζαρή, με το τόσο τσουχτερό κρύο, δίνουμε να πίνουν ένα τσίπουρο στις 11-12 το μεσημέρι; Άλλωστε οι περισσότεροι από μας έχουμε ήδη εκκλησιαστεί στις ενορίες των χωριών μας , έχουμε πιεί καφέ και στη συνέχεια πηγαίνουμε στην γέφυρα για να παρακολουθήσουμε τον αγιασμό των υδάτων.
Να θυμίσω πως τα πρώτα χρόνια δεν δίναμε τίποτα πριν από την τελετή. Έρχονταν όμως ο παππούς και μου έλεγε: Γιατρέ είμαι από χθες το βράδυ νηστικός να πάρω μια τηγανίτα; Έρχονταν ο άλλος και μου έλεγε: 'Εχω ξεπαγιάσει, δώσε μου ένα τσίπουρο για να ζεσταθώ λίγο. Όταν δε, τελείωνε η τελετή 300 έως 400 άτομα πήγαιναν πάνω από το τραπέζι με τους τσιπουρομεζέδες και τα 3-4 άτομα ήταν αδύνατο να τους εξυπηρετήσουν όλους μαζί. Τώρα όμως δεν υπάρχουν αυτά τα προβλήματα.
Μας κατηγορούν επίσης πως κακώς μετά τη λήξη της τελετής, γίνονται τοποθετήσεις για τα προβλήματα της περιοχής και ειδικότερα για τη σωτηρία του Αράχθου!!
Τους απαντάω λοιπόν και εδώ πως, όπως στην Αγία Λαύρα, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός μετά τον εκκλησιασμό σήκωσε το λάβαρο της επανάστασης, ξεσήκωσε τους Έλληνες και έδιωξαν τους Τούρκους! Έτσι και μείς εδώ διώξαμε τους κερδοσκόπους, σώσαμε τον Άραχθο και προστατεύσαμε τον τόπο μας , που δεν είναι δικός μας αλλά των παιδιών μας.
Μας λένε δε, πως κακώς γίνεται η τελετή στις 12 το μεσημέρι και πως θα πρέπει να γίνεται στις 11.
Ξεχνούν φαίνεται πως η εκδήλωση αυτή γίνεται για όλα τα χωριά της περιοχής και όχι μόνο για τα χωριά που είναι δίπλα στο ποτάμι. Θα πρέπει λοιπόν να δίνεται η δυνατότητα σε όλους, αφού τελειώσει ο εκκλησιασμός στο χωριό τους, να πίνουν ένα καφέ και μετά να έρχονται στο ποτάμι. Στην Ανεμορράχη για παράδειγμα ο εκκλησιασμός τελειώνει στις 11, πως είναι δυνατόν να είναι στο και στο ποτάμι την ίδια ώρα ;;
Θα ήθελα ομως να πω ότι στον τόπο μας λένε πως: Απ' έξω απ' τον χορό πολλά τραγούδια λένε. Τόσα χρόνια τώρα δεν είδα κανέναν απ' αυτούς που μας επικρίνουν να έρθει στην γέφυρα , με βροχή, με κρύο, με αέρα, για να μας βοηθήσει να στήσουμε την εξέδρα, να στήσουμε την αψίδα απ΄ όπου πέφτει ο σταυρός, να πάμε μέσα στο βρεγμένο δάσος και να κόψουμε δάφνες για το στολισμό, να βρίσκεται την ημέρα των Θεοφανείων στη γέφυρα Τζαρή 2 ώρες νωρίτερα ώστε να είναι όλα έτοιμα !!
Παρ΄ όλου που έχει περάσει ένας χρόνος από τότε πού οι τοπικές εφημερίδες δημοσίευσαν όλες αυτές τις επικρίσεις, δεν απάντησα και δεν ήταν στις προθέσεις μου να κάνω καμία αναφορά , δεν ήθελα καθόλου να ασχοληθώ μαζί τους. Αν ήθελαν να εκφράσουν κάποιες αντιρρήσεις για την εκδήλωση θα έπρεπε να έρθουν να μας τις πουν εκεί στη γέφυρα Τζαρή και όχι μέσα από τις εφημερίδες. Με λύπησε όμως πάρα πολύ η μικροπρέπεια τους, που τούς έκανε να πάνε στον Επίσκοπο Νικοπόλεως, όπου υπάγεται η ενορία της Ροδαυγής, και να του ζητήσουν να μην επιτρέψει στον παπά Θανάση να έρθει εφέτος για να τελέσει τον αγιασμό των υδάτων. Νόμιζαν φαίνεται πως με τον τρόπο αυτό θα κατάφερναν να ματαιώσουν την εκδήλωση!!
Μα είναι σοβαροί ; Ήθελαν να ματαιώσουν την εκδήλωση που ξαναζωντανεύει όλη μας τη περιοχή την ημέρα αυτή!! Δεν βλέπουν πως σε όλες τις ταβέρνες της περιοχής , μετά τον αγιασμό των υδάτων, γίνεται το αδιαχώρητο.
Δεσμεύομαι όμως , να πάω στον Σεβασμιότατο Νικοπόλεως που είναι ένας αξιαγάπητος Επίσκοπος, να του εξηγήσω τι ακριβώς γίνεται στη γέφυρα Τζαρή την ημέρα αυτή και να του ζητήσω να έχουμε ξανά μαζί μας του χρόνου τον αγαπημένο μας παπά Θανάση.
Αντώνης Κοντός
Πρόεδρος της Ένωσης Των Συλλόγων και Αδελφοτήτων της Δ.Ε. Αθαμανίας του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων
και Πρόεδρος στου Συλλόγου των Απανταχού Διστρατιωτών Άρτας.
Φωτογραφία:Ήπειρος Άπειρος Χώρα